Tereza Chaloupková
Bachelor's thesis
Vývoj a propagace současné dámské módy
The development and promotion of contemporary women's fashion
Abstract:
Bakalářská práce je primárně teoretická, historická a analytická. V teoretické části se práce zaměřuje hlavně na vývoj dámské módy a oblékání samotného, na vzhled oblečení podle desetiletí od 20. let 20. století a na důvody, které k tomu vedly. Dále se zabývá stručnou historií módního marketingu od jeho prvopočátku a pohledem na prvky módního marketingu ve 20. století. Praktická část zkoumá současné …moreAbstract:
This bachelor’s thesis is primarily theoretical, historical and analytical. The theoretical part focuses mainly on the development of women’s fashion and dressing habits, on the appearance of clothing according to the decade since the 1920s and the reasons that led to it. The first part of the thesis also goes about a brief history of fashion marketing from its inception and a look at the elements …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 4. 2021
Thesis defence
- Date of defence: 23. 6. 2021
- Supervisor: Ing. Petr Vlasák
- Reader: Vladimíra Khelerová, CSc.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
CHALOUPKOVÁ, Tereza. \textit{Vývoj a~propagace současné dámské módy}. Online. Bachelor's thesis. Praha: Vysoká škola kreativní komunikace, s.r.o., University of Creative Communication. 2021. Available from: https://theses.cz/id/86c05f/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola kreativní komunikace, s.r.o., Vysoká škola kreativní komunikace, s.r.o.Vysoká škola kreativní komunikace, s.r.o.
University of Creative CommunicationBachelor programme / specializace:
Creative Marketing and Communication / Creative marketing
Theses on a related topic
-
Vliv udržitelnosti fast fashion značek na věrnost zákazníků
Veronika Lopatová -
Analýza spotřebitelského chování na trhu fast fashion
Natálie Kaleta -
Dopad greenwashingu fast-fashion reťazcov na nákupné správanie spotrebiteľov
Júlia Surová -
Marketingová strategie na trhu fast fashion produktů se zaměřením na značku ZARA.
Natálie Matíková -
Využívání greenwashingu ve fast fashion
Tereza Vandasová -
Etika a ekonomika. Fenomén fair trade a "fast fashion".
Natálie Artimovičová -
Spotřebitelské efekty a greenwashing ve fast fashion
Barbora Kučerová -
Influence of consumers' lifestyle on purchasing fast fashion products
Valentina Malievskaia
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights