Problémy frekventovaného hraní MMORPG World of Warcraft a jejich příčiny – Bc. Ondřej Filgas
Bc. Ondřej Filgas
Bachelor's thesis
Problémy frekventovaného hraní MMORPG World of Warcraft a jejich příčiny
The problems of frequent playing of the MMORPG World of Warcraft and their causes
Abstract:
Práce se zabývá problémy, kterým mladí lidé po celém světě čelí v důsledku frekventovaného hraní počítačových online her, konkrétně MMORPG World of Warcraft. Formou kvalitativního výzkumu se snažím prostřednictvím autentických výpovědí a vzpomínek devíti mladých hráčů pochopit jejich chování v průběhu hraní a analyzovat dopady hraní na jejich všední životy.Abstract:
The thesis focuses on the issues which young people around the world are facing as a result of frequented playing of online computer games, specifically the MMORPG World of Warcraft. Through a qualitative research in the form of authentic testimonies and reminiscences of nine young players I try to understand their behavior during the play and analyze the impact of gaming on their everyday lives.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 6. 1. 2012
Identifier:
https://is.muni.cz/th/ptjl7/
Thesis defence
- Date of defence: 16. 2. 2012
- Supervisor: doc. PhDr. Mikuláš Bek, Ph.D.
- Reader: Mgr. Jaroslav Švelch, PhD.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
General Theory and History of Arts and Culture / Theory of Interactive Media
Theses on a related topic
-
Korelační studie hráčů World of Warcraft na základě jejich povahových rysů
Marek Tlusťák -
Zjednodušení digitálních her: případová studie World of Warcraft
Veronika Havelková -
Motivace hráčů počítačové hry World of Warcraft v České republice
Martin Babarík -
Ekonometrická anylýza ekonomiky ve hře World of Warcraft
Michaela Buchníčková -
World of Warcraft: Fikce, či realita?
Michaela Záligerová -
Jazyková specifika v internetové komunikaci mezi hráči počítačové hry World of Warcraft
Markéta Hanusková