Pedagogická komunikace na střední odborné škole obchodní – Mgr. Alena Smrčková
Mgr. Alena Smrčková
Bakalářská práce
Pedagogická komunikace na střední odborné škole obchodní
Anotace:
Smrčková, Alena: Pedagogická komunikace na Střední odborné škole obchodní, bakalářská práce, Brno, MU 2006, s. 63 Anotace: Pedagogická komunikace slouží jako vzájemná výměna informací mezi účastníky výchovně vzdělávacího procesu, sloužící výchovně vzdělávacím cílům. Jeli pedagogická komunikace plnohodnotná, vytváří nejlepší podmínky pro rozvíjení motivace žák, formuje jejich osobnost, umožuje ídit …víceAbstract:
Annotation: Die pädagogische Kommunikation dient als gegenseitiger Informationsaustausch unter Teilnehmern eines erziehlich Ausbildungsprozesses, die für erziehlich Ausbildungszielen dient. Ist die pädagogische Kommunikation vollwertig, bildet sie die besten Bedingungen für die Motivationsentwicklung der Schüler, formiert ihre Persönlichkeit, ermöglicht sozial-psychologisce Prozesse in einem Kolektiv …víceKlíčová slova
komunikace verbální neverbální a činem pedagogická komunikace základní prostředek uskutečňování výchovy a vzdělávání. optimismus -napomáhá k dobrému klíma ve třídě i mezi spolupracovníky orientace na pozitivní jevy a stránky a vlastnosti objektivita všech účastník komunikace citlivý přístup pohoda vzájemná důvěra mezilidské vztahy cílevědomé budování vztahů pedagog-žák žák-pedagog pedagog-pedagog podřízený-nadřízený nadřízený-podřízený. uspořádání učiva základní rozšiřující princip uvědomlosti aby žák rozuměl tomu co se učí. náročnost názornost J.A.Komenský je snadnější málo než mnoho stručně než obtížně prosté než složité přiměřenost aby cíl metody tempo pomůcky odpovídaly stupni fyzického psychického vývoje vku žáka informace UITEL INFORMACE ŽÁCI ZPTNÁ VAZBA uení zámrné které má stanovený cíl a obsah organizovat a ídit své uení. klid vyrovnanost kontrola myšlenek koncentrace na práci aplikace vhodná aplikace didaktických princip zásad vyuovacích metod adaptace pizpsobení se zmnám nejen ve škole ale i v soukromém život. cílevdomost princip cílevdomosti aby žák znal cíl smysl innosti kterou vykonává. emocionalita je citlivost vi situacím vyvolávajícím emoce emotivita individuální charakter hloubka jemnost citových projev jsou vázány na celkovou kultivaci osobnosti.
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 20. 6. 2006
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/e8bx9/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 6. 6. 2006
- Vedoucí: ing. Pavla Stejskalová
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaBakalářský studijní program / obor:
Specializace v pedagogice / Učitelství praktického vyučování
Práce na příbuzné téma
-
Sociálně pedagogická komunikace mezi učiteli, rodiči a žáky na nižším stupni gymnázia
Ivana Rudnická -
Komunikace alternativní základní školy s rodiči během pandemie koronaviru v roce 2020
Lucie Pechová -
Proměny pedagogické komunikace základní školy s žáky a rodiči
Patricie ŠTĚPÁNKOVÁ -
Genderové aspekty pedagogické komunikace na 2. stupni české základní školy
Lucie Vaďurová -
Spolupráce a komunikace základní školy s rodiči při přechodu dítěte z předškolního vzdělávání z pohledu rodičů
Martina Maradová -
Pedagogická komunikace v hodinách českého jazyka a literatury na druhém stupni základní školy
Rút Procházková -
Porovnání prostředků a funkcí neverbální komunikace na prvním a druhém stupni základní školy
Veronika Česká -
Výuková komunikace na Waldorfské základní škole
Monika Kloučková