Bc. Vít Dostál

Master's thesis

Implementation of QR Codes Into an Upper-Secondary ESL Classroom and Its Impact on the Students’ Perceptions and Engagement

Implementation of QR Codes Into an Upper-Secondary ESL Classroom and Its Impact on the Students’ Perceptions and Engagement
Abstract:
Tato práce se zaměřuje na možnosti využití QR kódů jako nosičů informací, případně jako motivátorů/facilitátorů v prostředí středních škol či gymnázií. Cílem práce je zjistit, zda má smysl začleňovat QR kódy jako nosiče informací do činností dostupných z učebnice, se kterou studenti dané školy pracují, a zda podporují zapojení studentů do výuky. V neposlední řadě práce zkoumá, jak je používání QR kódů …more
Abstract:
This thesis focuses on the possibilities of using QR codes as carriers of information, or as motivators/facilitators in an upper-secondary or grammar school environment. The goal of the thesis is to investigate whether it makes sense to incorporate QR codes as information carriers into the activities available from the textbook that the students of the given school work with, and whether they support …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 2. 2023

Thesis defence

  • Date of defence: 13. 6. 2023
  • Supervisor: B.A. Nicola Catherine Fořtová, M.A.
  • Reader: PhDr. Simona Kalová, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta

Masaryk University

Faculty of Arts

Master programme / field:
Upper Secondary School Teacher Education in English Language and Literature / Upper Secondary School Teacher Education in English Language and Literature