Bc. Lenka Dolníčková

Bachelor's thesis

Klima třídy ve školách s daltonskými prvky a ve školách tradičních

Clasroom climate in schools with dalton elements and in traditional schools
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá klimatem školní třídy ve školách s daltonskými prvky a ve školách tradičních. Teoretická část vymezuje pojmy škola a školní třída, daltonský plán, a klima školy a školní třídy. Empirická část zahrnuje průběh výzkumného šetření s úkolem porovnat rozdíly v názorech žáků a učitelů na klima třídy ve školách s daltonskými prvky a ve školách tradičních.
Abstract:
This bachelor thesis is dealing with classroom climates in traditional schools and schools with Dalton elements. Theoretical part defines basic terms such as school, class, Dalton plan and school climate as well as classroom climate. Empirical part includes the research process itself. The aim of the research is to compare differences of pupils’ and teachers’ opinions about classroom climates in both …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 12. 2014

Thesis defence

  • Date of defence: 11. 2. 2015
  • Supervisor: Mgr. Radek Pospíšil

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta