Markéta Smejkalová

Bachelor's thesis

Význam dialogického vyučování v procesu vzdělávání pohledem žáků

Pupils view on the purpose of dialogue-based learning in process of education
Abstract:
Bakalářská práce se zaměřuje na význam dialogického vyučování z perspektivy žáků na základních školách. Práce se opírá o koncept propojení řeči a myšlení, což je klíčovým prvkem dialogického vyučování, které podněcuje aktivní zapojení žáků a má pozitivní vliv na jejich učení. Teoretická část prezentuje vlivné psychologické teorie a různé aspekty výukové komunikace. Empirická část je zaměřena na kvalitativní …more
Abstract:
The bachelor's thesis focuses on pupils view on the purpose of dialogue-based learning in process of education. It emphasizes the concept of the connection between speech and thought as a key element of dialogic teaching, which encourages students to actively participate and has a positive impact on their learning. The theoretical part presents influential psychological theories and various aspects …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 4. 2024

Thesis defence

  • Date of defence: 18. 6. 2024
  • Supervisor: Mgr. Martin Fico
  • Reader: Mgr. Petr Svojanovský, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta