Romana DLABAČOVÁ

Bachelor's thesis

Means of Persuasion in British and American Printed Advertising

Means of Persuasion in British and American Printed Advertising
Abstract:
The aim of this bachelor thesis is the analysis of persuasive means in British and American advertisements that are used to attract the reader´s attention and to persuade customers to buy the advertised product or service. The thesis consists of the theoretical and practical part. The theoretical part defines advertising, its use and effects, persuasive means in marketing, verbal and nonverbal persuasive …more
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je analýza přesvědčovacích prostředků, které se v britské a americké tištěné inzerci používají k upoutání pozornosti čtenářů a k přesvědčení zákazníků o nákupu inzerovaného produktu či služby. Práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část definuje reklamu, její využití a dopady, přesvědčovací prostředky v marketingu, verbální a neverbální přesvědčovací …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 5. 2012
Accessible from:: 3. 5. 2012

Thesis defence

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

DLABAČOVÁ, Romana. Means of Persuasion in British and American Printed Advertising. Zlín, 2012. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 3.5.2012

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 3. 5. 2012 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií
Plny text prace je k dispozici v elektronicke podobe