Bc. Kamila Kubešová

Bachelor's thesis

Coca – Cola x Pepsi Cola společné a odlišné rysy komunikační strategie

Coca – Cola x Pepsi Cola common and different feature of the communication strategy
Abstract:
Na světovém spotřebitelském trhu se vyskytuje mnoho velkých hráčů, značek, výrobců moderních potravin či nápojů. Ale jen těžko bychom hledali spotřebitele (z vyspělých států), kdo by nikdy neochutnal kolové nápoje nebo neznal jména značek Coca-Cola nebo Pepsi. Tyto dvě značky již v minulém století začaly boj, který trvá dosud. Je to boj o zákazníka, o ovlivnění jeho nákupního chování tím směrem, kterým …more
Abstract:
There are many great players, brands, producers of modern foods or beverages on the global consumer market. But we were looking hardly for consumers (in more developed countries), who would never tasted cola drinks or who not know the brands like Coca-Cola or Pepsi. These two brands began to fight the last century, which lasts yet. It's a fight for the customer to influence the buying behavior in the …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 4. 2013

Thesis defence

  • Date of defence: 27. 8. 2013
  • Supervisor: prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
  • Reader: Ing. Tereza Dvořáková

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní