Utilising IoT data for new generation product development – Adéla Šupolík
Adéla Šupolík
Master's thesis
Utilising IoT data for new generation product development
Utilizing IoT data for new generation product development
Abstract:
Cílem této MBA práce je umožnit odborníkům a inženýrům vývoje produktů (1) přístup k objektivním datům shromážděným pomocí technologie IoT přímo u zákazníka během skutečného "běžného" používání v terénu a (2) efektivní využití poznatků z analýzy těchto dat při rozhodování o vlastnostech a kvalitě nové generace produktů. Důkladná analýza obchodních požadavků a potřeb uživatelů je prezentována spolu …moreAbstract:
The objective of this MBA project is to enable development experts and engineers to (1) access and understand objective data gathered using IoT technology directly at the customer site during actual "business-as-usual" field usage and (2) efficiently use insights from analysis of such data in decision-making regarding features and quality of new generation products. A thorough analysis of business …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 12. 2023
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/91909
Thesis defence
- Date of defence: 23. 2. 2024
- Supervisor: Miloš Maryška
- Reader: Pavel Sládek
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/91909
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme:
Data & Analytics for Business Management
Theses on a related topic
-
Vývoj produktu stavebního spoření v ČR
Kamila Brothánková -
Nástroj pro semi-automatickou konfiguraci a vytvoření infrastruktury pro vývoj, testování a nasazení SW produktu
David Dlouhý -
Role digitálního vedení, digitálních technologií a dynamických schopností při ovlivňování analytických schopností velkých dat pro rozhodování založené na datech
Syed Muhammad Shariq -
Možnosti využití nástrojů Big Data v bankovnictví na příkladu ruské banky “Sberbank“
Mariia Alekseeva -
Social networking and its Impact on New Product Development within the Consumer Electronics Industry
Mathapelo Mologadi Malatji -
Product development tickets classification
Anh Tu Nguyen -
Product, Marketing research and Development of “Vinylook” mobile application
Jana Ljubinkovic -
Product development: Case study of DogNTag system for lost animals
Michal Kopáč