Kateřina Kleslová

Master's thesis

Analýza umělecké hodnoty v reklamě

The analysis of the art value in the advertising
Abstract:
Diplomová práce se zabývá tématikou umělecké hodnoty v reklamě. Reaguje na hypotézu, že kreativní reklama mající uměleckou hodnotu vyniká oproti konkurenci a je lépe hodnocena. Rovněž upozorňuje na mezeru ve spolupráci mezi marketingovým světem a uměleckým, jenž si navzájem nerozumí. Hlavním cílem a výstupem práce je analýza vzájemné závislosti mezi uměleckou hodnotou identifikovatelnou českými umělci …more
Abstract:
The master thesis deals with the topic of the artistic value in advertising. It responds to the hypothesis that creative advertising wtih the artistic value stands out against the competition and it is better evaluated. The thesis also point out the gap in cooperation between the marketing world and the artistic world which do not understand each other. The main aim and output of the thesis is the …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 12. 2017

Thesis defence

  • Date of defence: 15. 6. 2018
  • Supervisor: Zdeněk Vondra
  • Reader: Martin Lisý

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/74197