Spotřebitelské preference při nakupování fair trade kávy – Bc. Jana Mašková
Bc. Jana Mašková
Master's thesis
Spotřebitelské preference při nakupování fair trade kávy
Consumer Preferences when Purchasing FairTrade Coffee
Abstract:
Diplomová práce je zaměřena na identifikaci preferencí českých spotřebitelů ve věku od 15 do 64 let při výběru a koupi fair trade kávy. Sekundární zdroje jsou komparovány v teoretické části práce. Teoretická část se věnuje problematice fair trade, obchodu s potravinami a spotřebitelskému chování. Primární sběr dat je založen na kvantitativním dotazování. Výsledky jsou rozebrány v kapitole s názvem …moreAbstract:
The diploma thesis is focusing on the identification of the preferences of Czech fair trade coffee purchasers. All of them are aged from 15 to 64 and observed when they are choosing and buying fair trade coffee. In the theoretical part of the thesis, there is a comparative segment of secondary sources and a description of differences within the matters of fair trade, food trade and consumer behaviour …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 3. 2021
Thesis defence
- Supervisor: Ing. Petra Šánová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
MAŠKOVÁ, Jana. \textit{Spotřebitelské preference při nakupování fair trade kávy}. Online. Master's thesis. Praha: Czech University of Life Sciences Prague, Faculty of Economics and Management. 2021. Available from: https://theses.cz/id/8ghpcn/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Česká zemědělská univerzita v Praze, Provozně ekonomická fakultaCzech University of Life Sciences Prague
Faculty of Economics and ManagementMaster programme / field:
Economics Policy and Administration / Business Administration
Theses on a related topic
-
Koncept Fair Trade a jeho možnosti v prostředí maloobchodu na území České republiky
Jirušková Jirušková -
Consumer Attitudes toward Fair Trade and Fair Trade Marketing
Anna Nemchinova -
Fair trade se zaměřením na kávu
Michaela Švarcová -
Chování spotřebitele na trhu s Fair trade produkty
Martina Skulínková -
Consumer Behavior on Fair Trade Products in Turkish Market
Burak Tuna -
Uplatnění konceptu Fair Trade ve vybraném maloobchodním řetězci
Andrea Machová -
Naděje a limity Fair trade ze socio-ekonomického hlediska
Michaela KOTRČOVÁ -
Fair trade
Kateřina Chládková
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights