Ing. Klára Navrátilová

Bachelor's thesis

strategie a identita nevládních organizací, které se zabývají sociálním podnikáním

Strategy and identity of nongovermental organizations engaging in social business
Abstract:
Tématem bakalářské práce je definice Weberovského ideálního typu sociálního podniku, s přihlédnutím na možnosti mytizace podle Barthesovy teorie tvorby mýtů. Cílem práce je otevřít širší diskusi o možnostech a limitech fungování sociálních podniků v naší zemi. Text je rozdělen do čtyř samostatných kapitol. V první části je vymezen teoreticko-metodologický rámec práce. Druhá kapitola obsahuje předběžnou …more
Abstract:
The bachelor thesis defines the Weber’s ideal type of social enterprise respecting the possibilities of mythologization according to the Barthes theory of myth creation. The goal of the thesis is to open up a wider discussion about the opportunities and limitations of social enterprises in our country. The text is divided into four independent chapters. The first part defines the theoretical and methodological …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 1. 2008

Thesis defence

  • Date of defence: 15. 1. 2008
  • Supervisor: prof. PhDr. Libor Musil, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studií

Masaryk University

Faculty of Social Studies

Bachelor programme / field:
Media and Communication Studies / Social Policy and Social Work