strategie a identita nevládních organizací, které se zabývají sociálním podnikáním – Ing. Klára Navrátilová
Ing. Klára Navrátilová
Bachelor's thesis
strategie a identita nevládních organizací, které se zabývají sociálním podnikáním
Strategy and identity of nongovermental organizations engaging in social business
Abstract:
Tématem bakalářské práce je definice Weberovského ideálního typu sociálního podniku, s přihlédnutím na možnosti mytizace podle Barthesovy teorie tvorby mýtů. Cílem práce je otevřít širší diskusi o možnostech a limitech fungování sociálních podniků v naší zemi. Text je rozdělen do čtyř samostatných kapitol. V první části je vymezen teoreticko-metodologický rámec práce. Druhá kapitola obsahuje předběžnou …moreAbstract:
The bachelor thesis defines the Weber’s ideal type of social enterprise respecting the possibilities of mythologization according to the Barthes theory of myth creation. The goal of the thesis is to open up a wider discussion about the opportunities and limitations of social enterprises in our country. The text is divided into four independent chapters. The first part defines the theoretical and methodological …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 1. 2008
Identifier:
https://is.muni.cz/th/sqz4k/
Thesis defence
- Date of defence: 15. 1. 2008
- Supervisor: prof. PhDr. Libor Musil, CSc.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
NAVRÁTILOVÁ, Klára. \textit{strategie a identita nevládních organizací, které se zabývají sociálním podnikáním}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Social Studies. 2008. Available from: https://theses.cz/id/8hgj36/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studiíMasaryk University
Faculty of Social StudiesBachelor programme / field:
Media and Communication Studies / Social Policy and Social Work
Theses on a related topic
-
Sociální podnikání, obchodní společnosti a družstva
Jitka Porkertová -
Marketing sociálních sítí obchodní společnosti
Michal Jágr -
Návrh podnikatelského plánu založení podniku – rodinný podnik
Gabriela Kudličková -
Sociální podnik na malém městě
Simona Marvan Krausová -
Udržení konkurenceschopnosti malého podniku v oblasti pohostinství se zaměřením na podnik Baretta
Petra Aubrechtová -
Podnik a význam jeho zviditelnění na sociálních sítích
Gerenzel Gunaeva -
Způsoby evidence zásob a jejich optimalizace se zaměřením na konkrétní podnik
Romana Brázdová -
Strategie pro malý podnik
Tereza Kachlíková