Aneta Lejčková
Bachelor's thesis
Apel strachu v reklamě
Fear appeals in advertising
Abstract:
Tato práce se zabývá problematikou emocionálních apelů, především apelu strachu, jakožto marketingového nástroje využívaného v pro-enviromentálních kampaních. V teoretické části bakalářské práce představuji pojmy emoce, strach a jejich využí-vání v reklamě, dále se blíže věnuji sociální reklamě, využitím strachových apelů v pro-environmentálních kampaních a jejich vlivem na změnu chování spotřebitele …moreAbstract:
This work deals with the issue of emotional appeals, especially the appeal of fear, as a marketing tool used in pro-environmental campaigns. In the theoretical part of this bachelor's thesis I introduce the concepts of emotions, fear and their use in advertising, I also focus on social advertising, the use of fear appeals in pro-environmental campaigns and their impact on changing consumer behavior …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 10. 2020
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/82534
Thesis defence
- Date of defence: 16. 6. 2021
- Supervisor: Klára Šimůnková
- Reader: Michal Šimůnek
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/82534
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Ekonomika a management / Management
Theses on a related topic
-
Analýza konkrétní sociální kampaně a jejího vlivu na chování spotřebitelů
Václav CHVOJKA -
Analýza konkrétní sociální kampaně a jejího vlivu na chování spotřebitelů
Jaroslava DOBŠÍČKOVÁ -
Neuromarketing: emocionální apely v reklamách v odvětví cestovního ruchu
Simona Krejčová -
Emocionální apely v sociálních reklamách zaměřených na boj proti domácímu násilí
Anežka Karvanová -
Emoční apely a jejich využití v reklamě
Jan Valuch -
Emocionální apely v kampaních UNICEF
Dagmar Nosálová -
Apely v televizní reklamě
Lenka Sedláčková -
Analysis of emotional appeals in proposed online advertising
Jindřich Jiráček