Martina Francová

Master's thesis

Krizová komunikace jako důležitý nástroj managementu podniku

Crisis communication as an important tool of corporate management
Abstract:
Teoreticko-metodologická část: vymezení základních pojmů jako podnik - okolí podniku, identita a image podniku; mimořádná událost, krizová situace, krize, krizový management; stručné vymezení legislativně právního prostředí. Vymezení pojmu komunikace -- obecné pojetí a typy komunikace. Vymezení pojmu krizová komunikace, analýza disponibilních metod krizové komunikace podniku, analýza disponibilních …more
Abstract:
Theory-metodological part: definition of basic terms as corporation -- corporation surroundings, corporate identity and image; extraordinary incident, crisis situation, crisis, crisis management; brief definition of legislative-juristic environment. Definition of the term communications -- common aspects and types of communication. Crisis communication, analysis of available methods of crisis communication …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 6. 2009

Thesis defence

  • Date of defence: 16. 9. 2009
  • Supervisor: Emil Antušák
  • Reader: Zdeněk Kopecký

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/14971