Reflexe učitele a její podoba v pedagogické praxi – Bc. Petr Svojanovský, Ph.D.
Bc. Petr Svojanovský, Ph.D.
Master's thesis
Reflexe učitele a její podoba v pedagogické praxi
Teacher's Reflection and its Form in Pedagogical Practice
Abstract:
Práce se zabývá problematikou reflektivního myšlení budoucích a stávajících učitelů, se zaměřením na učitele tělesné výchovy. V teoretické části práce je skrze profesní standardy a odbornou literaturu identifikována reflexe jako adekvátní nástroj pro úspěšné řešení těžko předvídatelných situací, které jsou každodenní součástí učitelovi praxe. Optikou několika vybraných rámců jsou problematizovány různé …moreAbstract:
The thesis is concerned with issues of reflective thinking of current and preservice teachers with respect to teachers of physical education classes. In the theoretical part, reflection is identified as a possible solution of common as well as highly unpredictable situations in the practice of teachers through professional standards and relevant literature. Different levels of reflective thinking are …moreKeywords
reflexe reflektivní praxe reflektivní výuka reflektivní rámce úrovně reflexe profesní standardy vzdělávání budoucích učitelů učitelé tělesné výchovy kvalitativní výzkum reflection reflective practise reflective teaching reflective frameworks levels of reflection professional teaching standards preservice teachers education physical education teachers qualitative research
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2013
Identifier:
https://is.muni.cz/th/l9m6w/
Thesis defence
- Date of defence: 6. 6. 2013
- Supervisor: Mgr. Jan Kolář, Ph.D.
- Reader: doc. PhDr. Vladimír Jůva, CSc.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sportovních studiíMasaryk University
Faculty of Sports StudiesMaster programme / field:
Physical Education and Sport / Lower and Upper Secondary School Teacher Training in Physical Education
Theses on a related topic
-
Transfer of professional development to classroom teaching. An analysis of professional development courses at the University College of Teacher Education in Vienna, Austria.
Martin Klein -
A GROUNDED THEORY STUDY TO CREATE REFLECTIVE PRACTICE MOTIVATION MODEL FOR PRIMARY SCHOOL PRESERVICE TEACHERS IN A CHINESE NORMAL UNIVERSITY
Mengjiao LIANG -
Připravenost budoucích učitelů na vzdělávání žáků se specifickými vzdělávacími potřebami
Lenka Žáková -
Možnosti online technologií v oblasti informálního učení a formálního vzdělávání u budoucích učitelů
Jana ČERNÁ -
Vysokoškolská příprava budoucích učitelů fyziky
Barbora Srbová -
Historie vzdělávání budoucích učitelů na Žatecku za 1. republiky
Daniel Kačenák -
Srovnání vysokoškolského vzdělávání budoucích učitelů informatiky v ČR a USA
Tomáš PRŮCHA -
Badatelsky orientované vzdělávání v mateřské škole pohledem budoucích učitelů mateřských škol
Alena Slováková