Bc. Petr Škvařil
Bachelor's thesis
Veřejné reakce podniků na krizové situace
Corporate Public Responses to Crises Situations
Abstract:
Záměrem práce je analýza reakcí podniků na veřejnou krizovou situaci. V teoretické části jsou představeny koncepty image podniku, image management, public relations, krizová komunikace a typy krize podniku. Hypotézy vznikly z doporučení, která vycházejí z odborné literatury zabývající se nápravou image. Na základě závažnosti krize jsou tak doporučeny rozdílné reakce. Metodologická část detailně popisuje …moreAbstract:
The objective of this thesis is to analyse corporate reactions to the public crisis situation. Concepts as corporate image, image management, public relations, crisis communication and corporate crisis are introduced in the theoretical section. The hypotheses emerged from recommendations based on sources written by scholars addressing image repair. Different corporate responses are recommended for …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 10. 5. 2021
Identifier:
https://is.muni.cz/th/glear/
Thesis defence
- Date of defence: 14. 6. 2021
- Supervisor: Mgr. et Mgr. Tomáš Ondráček, Ph.D.
- Reader: Ing. Peter Kelemen
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakultaMasaryk University
Faculty of Economics and AdministrationBachelor programme / field:
Business Management / Business Management
Theses on a related topic
-
PR Strategies for Company Reputation and Crisis Communication.
Riad Lemberanskiy -
The role of the PR strategies into crisis communication and company reputation
Xiwen Yu -
Internal crisis communication in a particular Russian company
Evgeniia Shamrikova -
Krizová komunikace jako příležitost budování firemní image
Adriana Malíková -
Krizová komunikace jako příležitost budování firemní image
Denisa Králíková -
Analýza etických aspektů krizové komunikace podniku
Khrystyna Tsaruk -
Analýza image vybraného podniku
Marek Pecina -
Podnikatelská kultura, image podnikatele a jejich řízení
Bibiana Janebová