Jakub DUBINA

Bachelor's thesis

Print advertisements and visual communication - what we see in ads, and how we see what we see

Print advertisements and visual communication - what we see in ads, and how we see what we see
Abstract:
The aim of this bachelor thesis is the analysis of the interaction of the verbal and visual side of print advertisements. For the purpose of the thesis a corpus of advertisements was compiled. The selection of the advertisements was based on the precondition that the analysed samples shall comprise particular tropes and schemes (primarily metaphor, metonymy, synecdoche and rhyme). Besides the focus …more
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je analýza souhry verbální a visuální stránky tištěných inzerátů. K účelům této teze byl sestaven korpus inzerátů. Výběr jednotlivých reklam byl podmíněn předpokladem, aby se ve zkoumaných inzerátech vyskytovaly tropy a schémata, a to především metafora, metonymie, synekdocha a rým. Kromě verbální a visuální stránky inzerátů se práce soustředí rovněž na řečnické figury, …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 1. 2013
Accessible from:: 4. 1. 2013

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Gabriela Zapletalová, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

DUBINA, Jakub. Print advertisements and visual communication - what we see in ads, and how we see what we see. Ostrava, 2013. bakalářská práce (Bc.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ. Filozofická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 4.1.2013

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 4. 1. 2013 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ, Filozofická fakulta

University of Ostrava

Faculty of Arts

Bachelor programme / field:
Philology / English for Business

Theses on a related topic

  • No theses on a related topic available.