Print advertisements and visual communication - what we see in ads, and how we see what we see – Jakub DUBINA
Jakub DUBINA
Bachelor's thesis
Print advertisements and visual communication - what we see in ads, and how we see what we see
Print advertisements and visual communication - what we see in ads, and how we see what we see
Abstract:
The aim of this bachelor thesis is the analysis of the interaction of the verbal and visual side of print advertisements. For the purpose of the thesis a corpus of advertisements was compiled. The selection of the advertisements was based on the precondition that the analysed samples shall comprise particular tropes and schemes (primarily metaphor, metonymy, synecdoche and rhyme). Besides the focus …moreAbstract:
Cílem této bakalářské práce je analýza souhry verbální a visuální stránky tištěných inzerátů. K účelům této teze byl sestaven korpus inzerátů. Výběr jednotlivých reklam byl podmíněn předpokladem, aby se ve zkoumaných inzerátech vyskytovaly tropy a schémata, a to především metafora, metonymie, synekdocha a rým. Kromě verbální a visuální stránky inzerátů se práce soustředí rovněž na řečnické figury, …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 1. 2013
Accessible from:: 4. 1. 2013
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. Gabriela Zapletalová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
DUBINA, Jakub. \textit{Print advertisements and visual communication - what we see in ads, and how we see what we see}. Online. Bachelor's thesis. Ostrava: University of Ostrava, Faculty of Arts. 2013. Available from: https://theses.cz/id/8lblx7/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
DUBINA, Jakub. Print advertisements and visual communication - what we see in ads, and how we see what we see. Ostrava, 2013. bakalářská práce (Bc.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ. Filozofická fakulta
Full text of thesis
Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 4.1.2013
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 4. 1. 2013 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ, Filozofická fakultaUniversity of Ostrava
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
Philology / English for Business
Theses on a related topic
- No theses on a related topic available.