Darina PAWLUSOVÁ

Master's thesis

Spezifika der Übersetzung von Werbetexten in der deutsch-tschechischen Relation

Specifics of advert translations in the German-Czech relation
Abstract:
This thesis deals with the translation of selected advertising texts in Czech-German relation and specific phenomena of advertising language. It deals with the syntactic and lexical features of the ad texts. It also includes translation problems in the field of advertising texts, strategies and practices that can be applied to their solution, taking into account the cultural aspect. The aim of the …more
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá překladem vybraných reklamních textů v česko-německé relaci a specifickými jevy jazyka reklamy. Pojednává o syntaktických a lexikálních zvláštnostech reklamních textů. Dále obsahuje překladatelské problémy v oblasti reklamních textů a strategie a postupy, které mohou být aplikovány při jejich řešení, přičemž je zohledněn i kulturní aspekt. Cílem práce je analyzovat vybrané …more
 
 
Language used: German
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 12. 2018
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Martin Mostýn, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

PAWLUSOVÁ, Darina. Spezifika der Übersetzung von Werbetexten in der deutsch-tschechischen Relation. Ostrava, 2018. diplomová práce (Mgr.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA. Filozofická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA, Filozofická fakulta