Bc. Pavlína SEDLÁKOVÁ

Master's thesis

Škola a rodina v prevenci a řešení výchovných potíží dětí staršího školního věku

School and family in preventing and solving problems educatiors older school - age children
Abstract:
Cíl mé diplomové práce, jak jsem se zmiňovala v úvodu, je zjistit, jak velkou úlohu hraje rodina a škola v prevenci a případném řešení výchovných potíží. Práce měla především vystihnout rodinu jako společenský celek, zdůraznit její důležitou úlohu a vliv na jedince, poukázat na důsledky nesprávné výchovy, které mají mnohdy za následek páchání trestné činnosti jedince či různé výchovné potíže.
Abstract:
The objective of my thesis, as I mentioned in the introduction, is to determine how the family plays a big role in the prevention and school and possible solutions to educational problems. The work was primarily to capture the family as a social whole, emphasize the important role and impact on individuals, highlight the consequences of bad education, which have often resulted in criminal activities …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 3. 2011
Identifier: 18218

Thesis defence

  • Date of defence: 11. 5. 2011
  • Supervisor: Mgr. František Sýkora

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

SEDLÁKOVÁ, Pavlína. Škola a rodina v prevenci a řešení výchovných potíží dětí staršího školního věku. Brno, 2011. diplomová práce (Mgr.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti až od 30. 03. 2011

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií
Plny text prace je k dispozici v elektronicke podobe

Tomas Bata University in Zlín

Faculty of Humanities

Master programme / field:
Specialization in pedagogy / Social pedagogy