Mgr. Linda Kožušníková

Bachelor's thesis

Prezidentská volba 2008: Analýza prvků politického marketingu v kampani Jana Švejnara

The Presidential Elections 2008: the political marketing analysis of Jan Svejnar campaign
Abstract:
Práce se zaměřuje na prvky politického marketingu, které využil Jan Švejnar pro prezidentskou kampaň v roce 2008. Cílem práce je především definovat tyto použité prvky a odhalit důvody, proč se Švejnar rozhodl využít politický marketing v prostředí nepřímé volby prezidenta ČR. Text tedy sleduje jednotlivé kroky, pomocí kterých se z ne příliš známého ekonoma stal vážný kandidát na prezidentský úřad …more
Abstract:
This bachelor’s essay, drawn up as a case study, aims its attention to political marketing, which was used by Jan Švejnar in his presidential campaign in the year 2008. The objective is to define its elements and reveal the reasons why Švejnar decided to use some political marketing components in the context of indirect presidential vote in the Czech Republic. The text explores each phase which guided …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 11. 5. 2009

Thesis defence

  • Date of defence: 25. 5. 2009
  • Supervisor: Mgr. Anna Shavit, Ph.D.
  • Reader: Mgr. Kateřina Vráblíková, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studií