Bc. Anita Šálková

Master's thesis

Úspěch koalice Spolu ve volbách 2021 a vybrané nástroje politického marketingu

The success of the Spolu coalition in the 2021 elections and selected political marketing tools
Abstract:
Tato diplomová práce se zaměřuje na identifikaci klíčových faktorů, které přispěly k volebnímu úspěchu koalice SPOLU (složenou z ODS, TOP 09 a KDU-ČSL) ve volbách do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky v roce 2021. Věnuje se vybraným nástrojům politického marketingu a zkoumá vliv strategie segmentace, targetingu a positioningu na volební úspěch koalice SPOLU. Práce využívá dat z výzkumů …more
Abstract:
This thesis focuses on identifying the key factors that contributed to the electoral success of the SPOLU coalition (comprising ODS, TOP 09, and KDU-ČSL) in the 2021 Czech Chamber of Deputies elections. It examines selected political marketing tools and explores the impact of segmentation, targeting, and positioning strategies on the electoral success of the SPOLU coalition. The thesis utilizes data …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 5. 2024

Thesis defence

  • Date of defence: 3. 6. 2024
  • Supervisor: Mgr. Ladislav Mrklas, Ph.D.
  • Reader: PhDr. Daniel Kunštát, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola CEVRO