Phraseologismen als Stilmittel in „Bild“ und „Süddeutsche Zeitung“ – Mgr. Klára Seménková
Mgr. Klára Seménková
Bakalářská práce
Phraseologismen als Stilmittel in „Bild“ und „Süddeutsche Zeitung“
Idioms as stylistic means in „Bild“ and „Süddeutsche Zeitung“
Abstract:
My Bachelor’s thesis concerns the incidence of idioms and metaphors in the German newspapers - "Bild“ and "Süddeutsche Zeitung“. It is divided into theoretical and practical section. The theoretical section deals primarily with the characteristics and classification of the idioms and with mass media. In the practical section, I analyse a total of ten articles. The analysis contains the description …víceAbstract:
Ve své bakalářské práci se zabývám výskytem frazeologismů a metafor v německých denících „Bild“ a „Süddeutsche Zeitung“. Práce je rozdělená na teoretickou a praktickou část. V teoretické části se věnuji především charakteristice a klasifikaci frazeologismů a masmédiím. V praktické části pak analyzuji celkem deset článků s politickou tematikou. Tato analýza zahrnuje popis obsahu článku, význam použitého …víceKlíčová slova
frazeologie metafora Bild-Zeitung Süddeutsche Zeitung masmédia idiom metaphor mass media
Jazyk práce: němčina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 2. 6. 2014
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/lhjug/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 9. 6. 2014
- Vedoucí: doc. PhDr. Jiřina Malá, CSc.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaBakalářský studijní program / obor:
Filologie / Německý jazyk a literatura
Práce na příbuzné téma
-
Phraseologie im SPIEGEL-ONLINE. Analyse der ausgewählten festen Wortverbindungen in den Massenmedien
Monika Klašková -
Frazeologizmy v současných ruských a českých masmédiích (sémantické a funkční hledisko)
Jarmila ZALUBILOVÁ -
Ustálená slovní spojení z oblasti sportu v ruských a českých masmédiích
Michaela BARTOŇOVÁ -
\rus{Tipologiya frazeologizmov v sovremennykh rossii0skikh e1konomicheskikh SMI}
Martin KOSA -
Antropocentrické metafory v ruském a českém politickém diskurzu
Uljana Teslenko -
Metafory v titulcích sportovní žurnalistiky
Vladimír Kopečný -
Verbal Idiom HaveGot
Lenka Drmolová -
Sportovní idiomy: Komparativní analýza idiomů vycházejících z kriketu a baseballu
Aneta ZRALÍKOVÁ