Phraseologismen als Stilmittel in „Bild“ und „Süddeutsche Zeitung“ – Mgr. Klára Seménková
Mgr. Klára Seménková
Bachelor's thesis
Phraseologismen als Stilmittel in „Bild“ und „Süddeutsche Zeitung“
Idioms as stylistic means in „Bild“ and „Süddeutsche Zeitung“
Abstract:
My Bachelor’s thesis concerns the incidence of idioms and metaphors in the German newspapers - "Bild“ and "Süddeutsche Zeitung“. It is divided into theoretical and practical section. The theoretical section deals primarily with the characteristics and classification of the idioms and with mass media. In the practical section, I analyse a total of ten articles. The analysis contains the description …moreAbstract:
Ve své bakalářské práci se zabývám výskytem frazeologismů a metafor v německých denících „Bild“ a „Süddeutsche Zeitung“. Práce je rozdělená na teoretickou a praktickou část. V teoretické části se věnuji především charakteristice a klasifikaci frazeologismů a masmédiím. V praktické části pak analyzuji celkem deset článků s politickou tematikou. Tato analýza zahrnuje popis obsahu článku, význam použitého …more
Language used: German
Date on which the thesis was submitted / produced: 2. 6. 2014
Identifier:
https://is.muni.cz/th/lhjug/
Thesis defence
- Date of defence: 9. 6. 2014
- Supervisor: doc. PhDr. Jiřina Malá, CSc.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
Philology / German Language and Literature
Theses on a related topic
-
Phraseologie im SPIEGEL-ONLINE. Analyse der ausgewählten festen Wortverbindungen in den Massenmedien
Monika Klašková -
Frazeologizmy v současných ruských a českých masmédiích (sémantické a funkční hledisko)
Jarmila ZALUBILOVÁ -
Ustálená slovní spojení z oblasti sportu v ruských a českých masmédiích
Michaela BARTOŇOVÁ -
\rus{Tipologiya frazeologizmov v sovremennykh rossii0skikh e1konomicheskikh SMI}
Martin KOSA -
Antropocentrické metafory v ruském a českém politickém diskurzu
Uljana Teslenko -
Metafory v titulcích sportovní žurnalistiky
Vladimír Kopečný -
Verbal Idiom HaveGot
Lenka Drmolová -
Sportovní idiomy: Komparativní analýza idiomů vycházejících z kriketu a baseballu
Aneta ZRALÍKOVÁ