Mgr. Klára Seménková

Bachelor's thesis

Phraseologismen als Stilmittel in „Bild“ und „Süddeutsche Zeitung“

Idioms as stylistic means in „Bild“ and „Süddeutsche Zeitung“
Abstract:
My Bachelor’s thesis concerns the incidence of idioms and metaphors in the German newspapers - "Bild“ and "Süddeutsche Zeitung“. It is divided into theoretical and practical section. The theoretical section deals primarily with the characteristics and classification of the idioms and with mass media. In the practical section, I analyse a total of ten articles. The analysis contains the description …more
Abstract:
Ve své bakalářské práci se zabývám výskytem frazeologismů a metafor v německých denících „Bild“ a „Süddeutsche Zeitung“. Práce je rozdělená na teoretickou a praktickou část. V teoretické části se věnuji především charakteristice a klasifikaci frazeologismů a masmédiím. V praktické části pak analyzuji celkem deset článků s politickou tematikou. Tato analýza zahrnuje popis obsahu článku, význam použitého …more
 
 
Language used: German
Date on which the thesis was submitted / produced: 2. 6. 2014

Thesis defence

  • Date of defence: 9. 6. 2014
  • Supervisor: doc. PhDr. Jiřina Malá, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta