Culture Shock as a Barrier to Intercultural Business Communication – Lujza Čajková
Lujza Čajková
Bachelor's thesis
Culture Shock as a Barrier to Intercultural Business Communication
Culture Shock as a Barrier to Intercultural Business Communication
Abstract:
The Bachelor thesis deals with culture shock as a barrier to intercultural business communication. The thesis is divided into theoretical and practical parts. The theoretical part describes terms such as culture, intercultural communication, and intercultural contact. Cultural dimensions and barriers to intercultural communication are explained. The main focus is placed on culture shock, including …moreAbstract:
Bakalářská práce se zabývá kulturním šokem jako bariérou v interkulturní obchodní komunikaci. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část vysvětluje pojmy jako kultura, interkulturní komunikace a interkulturní kontakt. Jsou taktéž objasněny pojmy kulturní dimenze a bariéry interkulturní komunikace. Důraz je kladen zejména na kulturní šok, včetně jeho stádií a symptomů. Praktická …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 4. 2020
Thesis defence
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
Čajková, Lujza. Culture Shock as a Barrier to Intercultural Business Communication. Zlín, 2020. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studiíPlny text prace je k dispozici v elektronicke podobe
Tomas Bata University in Zlín
Faculty of HumanitiesBachelor programme / field:
Philology / English for Business Administration
Theses on a related topic
-
Česko-německá interkulturní komunikace: obchodní vyjednávání
Pavel Šíma -
Interkulturní komunikace v Evropské unii na příkladu česko-německé komunikace v oblasti obchodních vztahů: Současné problémy a jejich příčiny
Roman ZDAŘIL -
Interkulturní specifika obchodní komunikace Řecka
Aneta Maříková -
Interkulturní komunikace pracovníků v cestovním ruchu
Tereza Marková -
Interkulturní komunikace jako součást výuky obchodní angličtiny
Jana Šmerdová -
Interkulturní komunikace a marketing s národy Dálného východu
Zuzana Benešová -
Vybrané aspekty marketingové komunikace obchodních korporací ve vztahu k ruskému a českému spotřebiteli
Pamela ANČOVÁ -
Dopady interkulturní komunikace a mezikulturních odlišností na efektivitu firmy
Barbora Vacková