Počítačová hra jako tvůrčí nástroj ve světě umění – Bc. Alžběta Růčková
Bc. Alžběta Růčková
Bachelor's thesis
Počítačová hra jako tvůrčí nástroj ve světě umění
Video Game as a Creative Tool in the Art World
Abstract:
Bakalářská práce si klade za cíl vyložit způsob, jakým je počítačová hra využívána k tvorbě uměleckých děl. Počítačová hra je zde chápána jako druh užitého umění s charakteristickými funkcemi a zároveň nástroj tvorby. Práce sleduje moment, kdy u počítačové hry převládne estetická funkce nad ostatními a sama hra se tak stává tvůrčím prostředkem. Nejprve popisuje kreativitu coby nástroj tvorby umělce …moreAbstract:
The aim of the thesis is to explain means used for creating a work of art through a video game. The video game is perceived as a kind of artisan craft with characteristic functions as well as a creative tool. The thesis observes the moment when aesthetical function takes dominant position above others and turns into a creative tool. The first described tool is creativity as a creative means of an artist …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 5. 2016
Identifier:
https://is.muni.cz/th/vaxd5/
Thesis defence
- Date of defence: 20. 6. 2016
- Supervisor: Mgr. Ondřej Krajtl
- Reader: Mgr. Hana Řehulková, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
General Theory and History of Arts and Culture / Aesthetics
Theses on a related topic
-
Motiv provází funkci: k problematice vyšívaných nástěnek a jejich pojetí dnes
Martina Peškeová -
Počítačová hra jako umělecké dílo
Tereza Cibulková -
Hra jako (foto)grafické umělecké dílo
Hana Müllerová -
Počítačová hra jako nová forma uměleckého projevu
Martin ONDŘICH -
Stratégie spoločnosti Rooster Teeth v oblasti online video tvorby v rokoch 2003–2019
Kristián Néky