Bc. Alžběta Růčková

Bachelor's thesis

Počítačová hra jako tvůrčí nástroj ve světě umění

Video Game as a Creative Tool in the Art World
Abstract:
Bakalářská práce si klade za cíl vyložit způsob, jakým je počítačová hra využívána k tvorbě uměleckých děl. Počítačová hra je zde chápána jako druh užitého umění s charakteristickými funkcemi a zároveň nástroj tvorby. Práce sleduje moment, kdy u počítačové hry převládne estetická funkce nad ostatními a sama hra se tak stává tvůrčím prostředkem. Nejprve popisuje kreativitu coby nástroj tvorby umělce …more
Abstract:
The aim of the thesis is to explain means used for creating a work of art through a video game. The video game is perceived as a kind of artisan craft with characteristic functions as well as a creative tool. The thesis observes the moment when aesthetical function takes dominant position above others and turns into a creative tool. The first described tool is creativity as a creative means of an artist …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 5. 2016

Thesis defence

  • Date of defence: 20. 6. 2016
  • Supervisor: Mgr. Ondřej Krajtl
  • Reader: Mgr. Hana Řehulková, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta

Masaryk University

Faculty of Arts

Bachelor programme / field:
General Theory and History of Arts and Culture / Aesthetics