Korpuslinguistik im Deutschunterricht. Ein Didaktisierungsvorschlag für Lernende ab dem Niveau A1 – Mgr. Bc. Sarah Dobiášová
Mgr. Bc. Sarah Dobiášová
Diplomová práce
Korpuslinguistik im Deutschunterricht. Ein Didaktisierungsvorschlag für Lernende ab dem Niveau A1
Corpus Linguistics in Teaching German as a Foreign Language. A Didactic Project Aimed at Students form A1 on
Abstract:
The master's thesis deals with the use of language corpora in the teaching of German as a foreign language at the University of Defence in Brno. In linguistics, the role of corpus linguistics lies primarily in finding patterns of language behavior that would not be possible to discover on the basis of a smaller dataset. This aspect of discovery is also important for language teaching. A further advantage …víceAbstract:
Magisterská práce se zabývá využitím jazykových korpusů ve výuce němčiny jako cizího jazyka na Univerzitě obrany v Brně. V jazykovědě spočívá role korpusové lingvistiky především v nacházení vzorců jazykového chování, které by na materiálu menšího rozsahu nebylo možné objevit. Tento aspekt objevování je důležitý i pro výuku cizího jazyka. Výhodou korpusů je, že nabízí nejen autentický jazykový materiál …více
Jazyk práce: němčina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 22. 4. 2024
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/uchww/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 19. 6. 2024
- Vedoucí: doc. Mgr. Tomáš Káňa, Ph.D.
- Oponent: Mgr. Pavla Marečková, Ph.D.
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
DOBIÁŠOVÁ, Sarah. \textit{Korpuslinguistik im Deutschunterricht. Ein Didaktisierungsvorschlag für Lernende ab dem Niveau A1}. Online. Diplomová práce. Brno: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta. 2024. Dostupné z: https://theses.cz/id/8vxgxe/.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Učitelství německého jazyka pro základní školy / Učitelství německého jazyka pro základní školy
Práce na příbuzné téma
-
Jak žáci odhadují význam slov ve výuce němčiny? Strategie učení se slovní zásobě v kooperaci
Barbora Al Ajeilat -
Přejatá slova z němčiny v aktuální slovní zásobě obyvatel Brna
Klára Vančurová -
Proměny ve specifických oblastech slovní zásoby
Jana Gregorová -
Porovnání učebnic angličtiny a němčiny pro 2. stupeň ZŠ z pohledu slovní zásoby
Karolína PAREISOVÁ -
Nácvik slovní zásoby němčiny pomocí interaktivní tabule
Jana Šebestová -
Využití pohybu při práci se slovní zásobou ve výuce němčiny na 1. stupni ZŠ.
Pavla Havlíková -
Zprostředkování kreativity ve vybraných učebnicích němčiny jako cizího jazyka s ohledem na slovní zásobu
Klára TOPINKOVÁ -
Čeština jako cizí jazyk pro anglicky mluvící: komparace učebnic češtiny jako cizího jazyka
Barbora VEJLUPKOVÁ