Využití umělé inteligence v muzeích a galeriích na území České republiky – Kateřina Janíková
Kateřina Janíková
Master's thesis
Využití umělé inteligence v muzeích a galeriích na území České republiky
Use of Artificial Intelligence in Museums and Galleries in the Czech Republic
Abstract:
Tato kvalifikační práce má za cíl popsat využíváním umělé inteligence (AI) v muzeích a galeriích na území České republiky. Přiblížit samotnou novou technologii, tedy umělou inteligenci a jakým způsobem ji můžeme využívat. Analyzovat, jaká konkrétní technologická řešení jsou implementována v kulturních institucích a zkoumat jejich potenciální přínosy pro efektivní správu sbírek, interakci s návštěvníky …moreAbstract:
This qualification thesis aims to describe the use of artificial intelligence (AI) in museums and galleries in the Czech Republic. To present the new technology itself - artificial intelligence and how it can be used. Analyse what specific technological solutions are implemented in cultural institutions and explore their potential benefits for effective collections management, interaction with visitors …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 5. 2024
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/93295
Thesis defence
- Date of defence: 3. 6. 2024
- Supervisor: Marek Prokůpek
- Reader: Jakub Grosman
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/93295
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme:
Arts Management
Theses on a related topic
-
Artificial intelligence in Steven Spielberg's Artificial Intelligence: A.I.
Adam Klas -
Copyright protection of artificial intelligence outputs
Benedikt Vala -
Umělá inteligence v kontextu módního průmyslu, případová studie uživatelské technologie
Klára Radiven -
Využití technologie umělé inteligence v social media marketingu
Miloslav Vach -
Rozvoj a implementace inovace individuálního dárcovství v GHMP
Aneta Hubačová