Tomáš VELECH
Bachelor's thesis
Interpretace románu Ostrov od Roye Jacobsena
Interpretation of the novel The Unseen by Roy Jacobsen
Abstract:
Bakalářská práce se věnuje interpretaci románu Ostrov od norského spisovatele Roye Jacobsena. Hlavním cílem práce je podrobná charakteristika hlavní hrdinky románu a analýza literárních motivů díla.Abstract:
The bachelor thesis deals with the interpretation of the novel The Unseen by Norwegian author Roy Jacobsen. The main aim of the thesis is to provide a detailed characteristics of the main protagonist of the novel and to analyse literaty motifs of the novel.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 4. 2018
Thesis defence
- Supervisor: doc. Mgr. Jaroslav Vala, Ph.D.
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
VELECH, Tomáš. Interpretace románu Ostrov od Roye Jacobsena. Olomouc, 2018. bakalářská práce (Bc.). UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI. Pedagogická fakulta
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI, Pedagogická fakultaPALACKÝ UNIVERSITY OLOMOUC
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Specialization in Pedagogy / ČJL-AJ
Theses on a related topic
-
Interpretace literárního díla s Janem Patočkou: Durychova Boží duha
Veronika KELLNEROVÁ -
Interpretace literárního díla s Janem Patočkou: Kulhavý poutník Josefa Čapka
Tomáš JANDA -
Interpretace literárního díla a pojetí stylu vybraného autora
Martina Šubertová -
Interpretace díla Karla Čapka v učebních textech pro střední školy v letech 1918-2018
Filip KOMBEREC -
Interpretace Dostojevského děl v animované tvorbě Piotra Dumały
Yana KADURINA -
Teologická interpretace skladby Vítězslava Nezvala "Z domoviny"
Petr KUKAL -
Vybraná díla Petry Soukupové a návrhy jejich interpretace v literární výchově
Václava WOHLMUTHOVÁ -
INTERPRETACE: SLOVO, VÝZNAM, SMYSL
Kateřina Slezáková
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights