Bc. Dina Friedmannová

Bachelor's thesis

Homo narcissus: Postmoderní ideál krásy a jeho zobrazení v marketingu

Homo narcissus: Post-modern cult of beauty and its representation in marketing
Abstract:
Tato bakalářská práce reflektuje postmoderní dobu a sklony postmoderních lidí k narcismu a zabývá se tím, jakou má v jejich životech roli krása a zda jim fyzická přitažlivost doopravdy pomáhá v dosažení osobních úspěchů a životní spokojenosti. V části zaměřené na marketing pak hodnotí využití krásných jedinců při vzniku marketingových kampaní a to, nakolik toto ovlivňuje úspěšnost daných kampaní. Proměny …more
Abstract:
This bachelor’s thesis reflects the postmodern age and the tendencies of postmodern people to narcissism and examines the role of beauty in their life and if the physical attractiveness really helps them in obtaining personal goals and life satisfaction. In the part focused on marketing evaluates the use of beautiful individuals in creating of marketing campaigns and how much this affects the success …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 5. 2020

Thesis defence

  • Date of defence: 29. 6. 2020
  • Supervisor: doc. Mgr. Ondřej Roubal, Ph.D.
  • Reader: Mgr. Jitka Cirklová, M.A.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní

University of Finance and Administration

Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication

Theses on a related topic