Homo narcissus: Postmoderní ideál krásy a jeho zobrazení v marketingu – Bc. Dina Friedmannová
Bc. Dina Friedmannová
Bachelor's thesis
Homo narcissus: Postmoderní ideál krásy a jeho zobrazení v marketingu
Homo narcissus: Post-modern cult of beauty and its representation in marketing
Abstract:
Tato bakalářská práce reflektuje postmoderní dobu a sklony postmoderních lidí k narcismu a zabývá se tím, jakou má v jejich životech roli krása a zda jim fyzická přitažlivost doopravdy pomáhá v dosažení osobních úspěchů a životní spokojenosti. V části zaměřené na marketing pak hodnotí využití krásných jedinců při vzniku marketingových kampaní a to, nakolik toto ovlivňuje úspěšnost daných kampaní. Proměny …moreAbstract:
This bachelor’s thesis reflects the postmodern age and the tendencies of postmodern people to narcissism and examines the role of beauty in their life and if the physical attractiveness really helps them in obtaining personal goals and life satisfaction. In the part focused on marketing evaluates the use of beautiful individuals in creating of marketing campaigns and how much this affects the success …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 5. 2020
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/whyb6/
Thesis defence
- Date of defence: 29. 6. 2020
- Supervisor: doc. Mgr. Ondřej Roubal, Ph.D.
- Reader: Mgr. Jitka Cirklová, M.A.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Krize mužské role v postmoderní společnosti
Michaela Filipová -
Reprezentace maskulinity v televizních reklamách
Kateřina VONDRÁŠOVÁ