Místo setkání - otevřená hranice. Fenomén art brut v estetické výchově – Mgr. Jana Milota Foltýnová
Mgr. Jana Milota Foltýnová
Diplomová práce
Místo setkání - otevřená hranice. Fenomén art brut v estetické výchově
A Meeting Place – The Open Frontier. Art Brut Phenomenon in the aesthetic education
Anotace:
Diplomová práce se zabývá art brut jako možným inspiračním zdrojem esteticko-výchovného působení. Nachází paralely mezi fenoménem art brut a mezi estetickou výchovou, které následně zvažuje při promýšlení možných přínosů práce s fenoménem art brut v hodinách estetické výchovy. Přistupuje k art brut jako didaktickému prostředku, který nám pomůže dosáhnout výchovně-vzdělávacích cílů – rozvoj tvořivosti …víceAbstract:
The Thesis focuses on Art Brut as a possible source of inspiration of the aesthetical and educational formation. It founds parallels between the phenomenon Art Brut and the aesthetic education, which it than reconsiders in evaluation of the possible merits of the work with the Art Brut phenomenon in aesthetics lessons. It approaches Art Brut as a didactical means which can help us reach our educational …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 21. 5. 2014
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/c0r1r/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 10. 6. 2014
- Vedoucí: Mgr. Karla Brücknerová, Ph.D.
- Oponent: Mgr. Viktor Pantůček, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Učitelství pro střední školy / Učitelství estetické výchovy pro střední školy
Práce na příbuzné téma
-
Islámské umění jako téma estetické výchovy a muzejní a galerijní edukace
Kristýna Rendlová -
Rozvoj osobnosti a umělecké identity prostřednictvím praktického a dlouhodobého působení estetické výchovy
Kateřina Veselá -
Dramatická výchova a její postavení v systému vzdělávání - Antické Řecko a Řím - návrh metodického listu pro základní a gymnaziální vzdělávání
Markéta Capizzi -
Průniky estetické výchovy a výuky české poezie 20. století na středních školách – metodické listy
Michal Beredzas -
Poselství výšivky v současném umění a ve výchově uměním (aspekty výšivky a její kulturní a společenský přesah)
Daniela Mikulášková