Bc. Jarmila STRNADOVÁ

Master's thesis

Česká nonsensová pohádka v čítankách 4. a 5. tříd základních škol v Ústí nad Labem

The Czech nonsense fairy tale in the 4th and 5th graders´ reading-books at primary schools in Ústí nad Labem
Abstract:
Diplomová práce se zabývá českou autorskou pohádkou v čítankách čtvrtých a pátých tříd základních škol v Ústí nad Labem. V teoretické části se věnuje definici žánru pohádka, jejím funkcím, typům a charakteristickým rysům, vymezuje pojem nonsensová pohádka a uvádí nejvýznamnější česká díla spolu s jejich autory a typickými ukázkami. V praktické části práce představuje analýzu textů nonsensových pohádek …more
Abstract:
The diploma degree thesis deals with the Czech author's fairy tale in the reading books of the fourth and fifth grades of primary schools in Ústí nad Labem. The theoretical part deals with the definition of the fairy tale genre, its functions, types and characteristics, defines the term nonsense fairy tale and lists the most important Czech works together with their authors and typical examples. The …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 4. 2021
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: doc. PaedDr. Jaromíra Šindelářová, CSc.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

STRNADOVÁ, Jarmila. Česká nonsensová pohádka v čítankách 4. a 5. tříd základních škol v Ústí nad Labem. Ústí nad Labem, 2021. diplomová práce (Mgr.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Pedagogická fakulta

JAN EVANGELISTA PURKYNĚ UNIVERSITY IN ÚSTÍ NAD LABEM

Faculty of Education

Master programme / field:
Primary School Teacher Education / Teaching in Primary Schools