Využití výzkumu trhu při analýze a optimalizaci produktu – Bc. Martina Jocovová
Bc. Martina Jocovová
Bachelor's thesis
Využití výzkumu trhu při analýze a optimalizaci produktu
Market research applications for product analysis and optimization
Abstract:
Výzkum trhu mezi pacienty s chronickým onemocněním nebo jejich ošetřujícím personálem je velmi citlivá záležitost. Firma, která přistupuje k této skupině zákazníků bez patřičné empatie a znalosti problematiky s jedinou snahou - umístit své zboží – si může poměrně snadno poškodit svou pověst a na dlouhou dobu tím uzavřít cestu k budoucí spolupráci. V případě, že se chystá uvést na trh technologicky …moreAbstract:
Market research among patients with chronic diseases or among their nursing staff is a very delicate matter. A company approaching these customer groups without empathy and relevant knowledge (and with the only goal to place their commodity) may damage its reputation relatively easily and close its way to further cooperation for a long time. Heightened caution is logical in the situation of launching …moreKeywords
Cílová skupina cukrovka diabetik diabetolog dotazník glukometr glykémie konkurence konkurenční výhoda kvalitativní a kvantitativní výzkum lékař marketingový výzkum odborná veřejnost odborník optimalizace produktu pacient produkt respondent rozhovor řízení značky spotřebitel systém testování tuzemský trh užitná hodnota uživatel výzkum trhu zákazník značka zdravotnický personál. Target group diabetes diabetic diabetologist questionnaire glucometer glycemia competition competitive vantage qualitative and quantitative research physician marketing research specialists community specialist product optimization patient product answerer interview brand management consumer testing domestic market use value user market research customer brand medical staff
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 4. 2010
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/j358c/
Thesis defence
- Date of defence: 8. 6. 2010
- Supervisor: PhDr. Iva Petrová
- Reader: Mgr. Michal Tomčík, PhD.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
The role and application of market research (qualitative and quantitative) in inbound or domestic tourism industry
Lev Alimpiyev -
The role and application of market research (qualitative and quantitative) in inbound or domestic tourism industry
Iuliia Vlasova -
The new role of market research (qualitative and quantitative) in digital environment and its role in developing efficient Internet marketing
Katarína Marešová -
The new role of market research (qualitative and quantitative) in digital environment and its role in developing efficient Internet marketing
Jakub Kučera -
Adolescents’ and emerging adults’ attitudes towards people living with HIV and AIDS and their risk perception of HIV
Violeta Zefi -
COVID-19 and international trade: Issues and actions
Karina Ibarra De La Rosa -
Novináři a jejich vztah k místu, v němž pracují a o němž informují, a jeho role při tvorbě zpráv
Lada Součková -
Peer Review of Written Assignments: Action Research at a Czech Upper Secondary School
Petra Vybíralová