Jana ZERONIKOVÁ, DiS.

Bachelor's thesis

Tvořivé myšlení a školní zralost

Creative thinking and school maturity
Abstract:
Bakalářskou práci provází myšlenka vzájemného vztahu mezi tvořivostí a školní zralostí, jakožto jednou ze složek kognitivních procesů. V teoretické části jsou představena témata - školní zralost, tvořivost, dětská kresba a její periodizace. Zkoumanou skupinu tvoří 36 dětí z přípravných tříd a 32 dětí z mateřských škol. Nástroji výzkumu jsou Urbanův figurální test tvořivého myšlení (TSD - Z) a Jiráskův …more
Abstract:
This thesis is tied together with the idea of mutual relationship between creativity and educational readiness, being one of the primary parts of cognitive processes. In the theoretical part of the thesis, several topics are introduced, such as - educational readiness, creativity, children's drawing and its periodization. The examined group was composed of 36 children of preparatory classes and 32 …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 8. 2022
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: PhDr. Iva Wedlichová, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

ZERONIKOVÁ, Jana. Tvořivé myšlení a školní zralost. Ústí nad Labem, 2022. bakalářská práce (Bc.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Pedagogická fakulta