Zveřejňování nefinančních informací středními a velkými podniky v ČR – Yuliya Turok
Yuliya Turok
Master's thesis
Zveřejňování nefinančních informací středními a velkými podniky v ČR
Disclosure of non-financial information by medium and large companies in the Czech Republic
Anotácia:
Diplomová práce se zabývá problematikou nefinančního výkaznictví a zjišťuje postoj středně velkých a velkých podniků ke zveřejňování nefinančních informací v souvislosti s ustanovením zákona o účetnictví. Nejdřív je v práci zkoumána otázka rozdílu nefinančního reportingu od finančního. Dále je pozornost zaměřena na vymezení pojmů nefinančního reportingu a na seznámení s historickým vývojem nefinančního …viacAbstract:
The diploma thesis addresses the issue of non-financial reporting and investigates the attitude of medium-sized and large companies to the disclosure of their non-financial information in accordance with the Accounting Act. First, there is an exploration of distinction between financial and non-financial reporting. Then it is focused on defining the non-financial reporting and looked into its historical …viac
Jazyk práce: Czech
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 30. 9. 2019
Identifikátor:
http://www.vse.cz/vskp/eid/80576
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 4. 6. 2020
- Vedúci: Marcela Zárybnická Žárová
- Oponent: Jaroslava Roubíčková
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/80576
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / odbor:
Finance a účetnictví / Účetnictví a finanční řízení podniku
Práce na příbuzné téma
-
Automation and Digitalization in Financial Accounting and Auditing - Status Quo and Future Prospects for Auditors and Companies in Germany
Thao Hien Nguyen -
Corporate social responsibility and business competitiveness
Dijana Drinčić -
Corporate Social Responsibility as a Competitive Advantage for International Companies
Markéta Dlouhá -
Corporate Social Responsibility of Globalized Companies: ABInBev case
Roman Kopylov -
Corporate Social Responsibility - Competitive Advantage for Companies Operating in an International Environment
Karolína Dolejšová -
Circular Economy as a Part of Corporate Social Responsibility Policy in Different-sized Companies
Štěpán Volek -
Corporate Social Responsibility as a marketing tool: comparison between two selected companies
Aigerim Birnazarova -
The Meaning of Large Companies' Corporate Social Responsibility for Enterprise Management, Economic Success and Social Balance in Globalising Europe
Martin Horst Walter SCHELBERG