Podíl politického marketingu na formování veřejného mínění – Bc. Hana Janouchová
Bc. Hana Janouchová
Bakalářská práce
Podíl politického marketingu na formování veřejného mínění
The Share of the Political Marketing on Public Opinion Formations
Anotace:
Bakalářská práce se zaměřuje na problematiku politického marketingu v České republice a jeho vliv na veřejné mínění. V prvních kapitolách jsou rozebrána teoretická východiska, metody analýzy politického trhu a následují kapitoly zabývající se veřejným míněním. V praktické části je zkoumán politický marketing českých stran, různé fáze jeho implementace a dopad (vliv) na voličské preference. Vycházím …víceAbstract:
This bachelor thesis focuses on the issue of political marketing in the Czech Republic and its influence on public opinion. The first chapters are concerned with the theoretical starting points as well as the methods of analysis of the political market. The following chapters deal with public opinion. The political marketing of the Czech political parties, different implementation phases and the impact …víceKlíčová slova
Politický marketing politický subjekt volební kampaň politický trh marketingová strategie politický produkt veřejné mínění veřejnost komunikace marketingové tendence the political marketing the political subjekt the election campaign the political market the marketing strategy the political product the public the opinion communication marketing tendencies
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 18. 4. 2012
Identifikátor:
https://is.vsfs.cz/th/oipgt/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 22. 6. 2012
- Vedoucí: prof. Ing. František Zich, DrSc.
- Oponent: PhDr. Marek Matějka
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- nikomu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Vysoká škola finanční a správníVysoká škola finanční a správní
Bakalářský studijní program / obor:
Ekonomika a management / Marketingová komunikace
Práce na příbuzné téma
-
Party for Sale? Political marketing in the Czech Republic in the context of Election to the Chamber of Deputies in 2013
Aleš Drahokoupil -
Political marketing: A case study of marketing the political movement ANO
Boris Kolařík -
“The role of social media in promoting the political participation: The Kyrgyzstan experience”
Zhibek Abysheva -
Effect of the PESTELE Factors on the Marketing Strategy of the FMCG Sector in India
Neelkumar Kapashi -
Evaluation of changes to the marketing strategy of a Prague hotel due to the coronavirus outbreak 2020
Vladimir Kostenko -
Proposal to improve the marketing strategy of the golf area Golf Resort Průhonice, a.s.
Alena Říčková -
Changes to the marketing strategy of the airline industry in Europe due to the proliferation of low-cost airlines in Europe
Jan Keprta -
The Role of Direct Marketing in the CRM Strategy
Kamila Imanbayeva