Marketingová strategie na trhu fast fashion produktů se zaměřením na značku ZARA. – Natálie Matíková
Natálie Matíková
Bachelor's thesis
Marketingová strategie na trhu fast fashion produktů se zaměřením na značku ZARA.
Marketing strategy in the fast fashion market with a focus on the Zara brand.
Abstract:
Tématem této bakalářské práce je „Marketingová strategie na trhu fast fashion produktů se zaměřením na značku Zara“. Cílem této bakalářské práce je charakterizovat a zhodnotit dopady fast fashion, týkající se největší fast fashion společnosti Inditex SA, především tedy jejího největšího obchodního formátu, značky Zara. Španělská společnost Inditex, je největší oděvní retailová polečnost na světě. Pod …moreAbstract:
Tématem této bakalářské práce je „Marketingová strategie na trhu fast fashion produktů se zaměřením na značku Zara“. Cílem této bakalářské práce je charakterizovat a zhodnotit dopady fast fashion, týkající se největší fast fashion společnosti Inditex SA, především tedy jejího největšího obchodního formátu, značky Zara. Španělská společnost Inditex, je největší oděvní retailová polečnost na světě. Pod …moreAbstract:
es the Zara brand itself and defines its competitors. Chapter five examines the marketing strategy of the Zara brand, more specifically, its market positioning, target audience, and marketing mix. In the sixth chapter, the actual field survey is already applied. Finally, chapter seven summarises what was found from the questionnaire survey and what solutions the author of this bachelor thesis can recommend …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 4. 2023
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/89201
Thesis defence
- Date of defence: 6. 6. 2023
- Supervisor: Přemysl Průša
- Reader: Martin Nguyen Sy
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/89201
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme:
Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
Marketing a jeho strategie v kryptoměnách
Igor Zavadovský -
Knižní marketing - Návrh marketingové strategie
Nicole Urbančíková -
Marketing In Public Space Focus On Shopping Malls Marketing Strategies
Anna Klimenko -
Digitální marketing v hotelnictví a gastronomii a strategie na sociálních sítích
Ananyan Ananyan -
Differentiated implementation in the EU: A comparative case study of the Marine Strategy Framework Directive in Ireland and the Netherlands
Eimear Willett -
Business Strategy when the Company Enters Foreign Markets: Entry Models for companies attempting to enter the Vietnamese market.
Phuc Nguyen Hong -
Business Strategy when the Company Enters Foreign Markets
Liudmila Fomenko -
A study on the sustainability of mining in Africa with a focus on the African Green Minerals Strategy.
Jeremy Kilala