FENOMÉN YOUTUBERŮ: VLIV "BEAUTY" VIDEÍ NA JEJICH SLEDOVATELE – Bc. Kristýna MALEČKOVÁ
Bc. Kristýna MALEČKOVÁ
Master's thesis
FENOMÉN YOUTUBERŮ: VLIV "BEAUTY" VIDEÍ NA JEJICH SLEDOVATELE
Youtuber phenomenon: the effect of "beauty" videos on their followers
Abstract:
Magisterská diplomová práce se bude zaměřovat na jev, který se prostřednictvím internetu na celosvětové webové platformě YouTube stal v českém prostředí fenoménem. Jedná se o fenomén tzv. youtuberů, tedy tvůrců audiovizuálního obsahu zveřejňovaného na platformě YouTube. Práce se konkrétně zaměří na tzv. beauty vlogery čili video blogery věnující se videím, v nichž kladou důraz na krásu, péči o tělo …moreAbstract:
This master's thesis will be focused on a phenomenon that has become an internet phenomenon in the Czech environment through via the global web platform YouTube. It is a phenomenon of so-called Youtubers, who are the creators of audiovisual content on YouTube. The thesis will be specifically aimed at so-called beauty vloggers or video bloggers who are making videos that put a lot of emphasis on beauty …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 7. 5. 2020
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. Iveta Jansová, Ph.D.
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
MALEČKOVÁ, Kristýna. FENOMÉN YOUTUBERŮ: VLIV "BEAUTY" VIDEÍ NA JEJICH SLEDOVATELE. Olomouc, 2020. diplomová práce (Mgr.). UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI. Filozofická fakulta
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI, Filozofická fakultaPalacký University Olomouc
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Media and Communication Studies / Medial Studies
Theses on a related topic
-
Jazyk českých beauty vlogerů
Erika HESSOVÁ -
Youtube as a source of study materials for English learners and teachers
Petr Palčík -
YouTube v mladším školním věku
Lucie Hažmuková -
Prestiti linguistici nell'italiano dei nuovi professionisti online: il caso dei plurilingue su YouTube
Lenka Vlčková -
Fenomén YouTube a jeho vliv na žáky 1. stupně základní školy
Jiřina SEDLÁČKOVÁ -
Youtube as a marketing tool in relationship marketing
Eliška Jahodová -
Vloging jak nástroj pro budování značky z pohledu firem
Michaela Krňáková
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights