Customer Behaviour in Green Markets with a Special Reference to Perception of Green Products – Ivana Benešová
Ivana Benešová
Bachelor's thesis
Customer Behaviour in Green Markets with a Special Reference to Perception of Green Products
Customer Behaviour in Green Markets with a Special Reference to Perception of Green Products
Abstract:
The aim of my bachelor thesis is to analyse the interest of customers about environmentally friendly products in green markets. This study is divided into two parts. At first Literature review provides the necessary theoretical background of this topic about customer behaviour and green marketing strategies. The second practical part is research focused on various factors, which influence customers …moreAbstract:
Hlavním cílem bakalářské práce je analýza zájmu spotřebitelů o environmentálně prospěšné výrobky na zelených trzích. Bakalářská práce se dělí do dvou částí. První část poskytuje teoretické informace o chování zákazníků a zelených marketingových strategiích. Druhá praktická část je zaměřena na výzkum různých faktorů, které ovlivňují zákazníky během nákupu zelených produktů.
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 8. 2015
Accessible from:: 24. 8. 2015
Thesis defence
- Date of defence: 14. 9. 2015
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
BENEŠOVÁ, Ivana. \textit{Customer Behaviour in Green Markets with a Special Reference to Perception of Green Products}. Online. Bachelor's thesis. Zlín: Tomas Bata University in Zlín, Faculty of Management and Economics. 2015. Available from: https://theses.cz/id/99qk1h/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
Benešová, Ivana. Customer Behaviour in Green Markets with a Special Reference to Perception of Green Products. Zlín, 2015. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky
Full text of thesis
Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 24.8.2015
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 24. 8. 2015 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta managementu a ekonomikyPlny text prace je k dispozici v elektronicke podobe
Tomas Bata University in Zlín
Faculty of Management and EconomicsBachelor programme / field:
Economics and Management / Management and Economics Specialization: Enterprise Management and Economics
Theses on a related topic
-
Zelené chování spotřebitele napříč generacemi
Michal Hrubý -
Faktory ovlivňující zelené nákupní chování českých spotřebitelů
Bára FIALOVÁ -
Faktory ovlivňující zelené nákupní chování spotřebitelů v České republice
Eliška Čechová -
Vliv zeleného marketingu na chování spotřebitele v kosmetickém průmyslu
Jana Mikolášová -
Zelené chování českého spotřebitele ve volném čase
Lukáš Gerhardt -
Chování spotřebitele ve vztahu k udržitelným retailovým firmám
Tereza Koubková -
Zelený marketing ve vybraném podniku
Monika Hagenhoferová -
Green marketing v DM drogeriemarkt
Michaela Procházková