Bc. Eva Zvěřinová, DiS.

Master's thesis

Klamavá reklama

Misleading advertising
Abstract:
Diplomová práce se zabývá problematikou klamavé reklamy, reklamy z pohledu práva i etického rámce. Součástí práce jsou teoretické poznatky, týkající se reklamy, reklamy klamavé a klamání z hlediska ochrany spotřebitele. Na teoretické poznatky navazuje empirický výzkum, jehož smyslem je nejen definování klamavých prvků, ale také potvrzení či vyvrácení stanovených hypotéz. V závěru práce je rozebráno …more
Abstract:
Thesis deals with issue of misleading advertising, advertising in terms of law and ethical framework. Part of the thesis are theoretical knowledge, which are regarding to the general advertising, the misleading advertising and deception in terms of consumer Protection. The empirical research is followed by theoretical knowledge, whose sense is not only define the elements of misleding, but also confirm …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 4. 2012

Thesis defence

  • Date of defence: 21. 6. 2012
  • Supervisor: JUDr. Radim Pastrňák, Ph.D.
  • Reader: PhDr. Iva Petrová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní