Bc. Marek Vinkler, Ph.D.

Master's thesis

Sledování paprsku na programovatelných grafických kartách

Raytracing on GPU
Abstract:
Cílem této práce bylo vytvořit funkční implementaci systému pro sledování paprsků na současných grafických kartách. Důraz byl kladen na to, aby aplikace bežela v reálném čase. Kvůli tomuto požadavku byl k implementaci použit jazyk “C for CUDA”. Finální produkt dosahuje 50+ snímků za sekundu v primárních paprscích na středně komplexních scnénách.
Abstract:
The goal of this work was to create a functional implementation of ray tracing engine on current main stream GPUs. Emphasis was put on performance of the application so that realtime frame rates could be achieved. Because of this requirement and the programming complexity of the ray tracing problem the “C for CUDA” language was chosen. The final product is a ray tracer that achieves 50+fps in primary …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 5. 2010

Thesis defence

  • Date of defence: 29. 6. 2010
  • Supervisor: prof. Ing. Jiří Sochor, CSc.
  • Reader: Mgr. Petr Tobola, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta informatiky

Masaryk University

Faculty of Informatics

Master programme / field:
Informatics / Computer Graphics