Mgr. Libor Šálek

Master's thesis

Komparace vybraných výukových metodik a technik hry na snižcový pozoun dvacátého století.

Comparison of selected teaching methods and techniques to play the slide trombone of the twentieth century.
Abstract:
Úvodní část je teoretická, zabývá se metodikou výuky obecně a pedagogickými zásadami. Jsou zde popsány vybrané techniky a aktivizační metody používané ve výuce i strukturální analýza klíčových kompetencí. Navazuje část práce, která již přechází na teorii výuky hry na pozoun a v úvodu popisuje stavbu nástroje, funkci jednotlivých částí a péči o nástroj. Další část je teoreticko-metodická, zabývá se …more
Abstract:
The first part of the work is theoretical dealing with general teaching methodology and pedagogical principles. There are described chosen techniques and activation methods used at teaching and there is also a structural analysis of key competencies. The second chapter of the theoretical part focuses on teaching theory of playing the trombone, including the description of the instrument, function of …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 3. 2017

Thesis defence

  • Date of defence: 19. 5. 2017
  • Supervisor: Mgr. Petr Novák, Ph.D.
  • Reader: RNDr. Jindřiška Svobodová, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta