Michaela Lukačínová

Master's thesis

Impact of Brands on Consumer Behaviour. A cross-generation Analysis.

Dopad značek na chování spotřebitelů. Mezigenerační analýza.
Abstract:
Cílem této práce je zjistit vliv značek na chování spotřebitele, analyzovat hloubku korelace mezi vnímáním značky spotřebitelem a konečnými nákupy spotřebitelů a zdůraznit význam a sílu účinného strategického řízení značky. Určitá část práce je věnována také mezigenerační analýze. Zkoumání těchto cílů je založeno na diskusi o klíčových teoriích a důležitých koncepcích, které stojí za tímto komplexním …more
Abstract:
The aim of this thesis is to determine the impact of brands on consumer behavior, to analyze the depth of correlation between consumers’ perception of a brand and consumers’ final purchases and to highlight the importance and strength of effective strategic management of the brand. A certain part of the paper is also devoted to intergenerational analysis. The examination of these goals is based on …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 9. 2020

Thesis defence

  • Date of defence: 10. 6. 2021
  • Supervisor: Marija Zlatić
  • Reader: Markéta Lhotáková

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/82833