Impact of Brands on Consumer Behaviour. A cross-generation Analysis. – Michaela Lukačínová
Michaela Lukačínová
Master's thesis
Impact of Brands on Consumer Behaviour. A cross-generation Analysis.
Dopad značek na chování spotřebitelů. Mezigenerační analýza.
Abstract:
Cílem této práce je zjistit vliv značek na chování spotřebitele, analyzovat hloubku korelace mezi vnímáním značky spotřebitelem a konečnými nákupy spotřebitelů a zdůraznit význam a sílu účinného strategického řízení značky. Určitá část práce je věnována také mezigenerační analýze. Zkoumání těchto cílů je založeno na diskusi o klíčových teoriích a důležitých koncepcích, které stojí za tímto komplexním …moreAbstract:
The aim of this thesis is to determine the impact of brands on consumer behavior, to analyze the depth of correlation between consumers’ perception of a brand and consumers’ final purchases and to highlight the importance and strength of effective strategic management of the brand. A certain part of the paper is also devoted to intergenerational analysis. The examination of these goals is based on …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 9. 2020
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/82833
Thesis defence
- Date of defence: 10. 6. 2021
- Supervisor: Marija Zlatić
- Reader: Markéta Lhotáková
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/82833
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
Ethical consumption participation analysis and motivational factors
Julija Krauze -
Analysis of Consumer Attitudes to Social Media on Indian Market
Anirudh Nemmeli Srinivasan -
Consumer Behavior Analysis on the Cosmetic Salons Market
Kira Karataeva -
Analysis of Social Media Impact on Consumer Behaviour on Indian Sportswear Market
Sruthish Sivakumar -
Analysis of Russian real estate market
Sofia Zimonina -
The impact of electricity price on inflation in the Czech Republic: An ARDL analysis
Zhanel Zhanbussinova -
Consumer Behaviour Analysis of Online Food Ordering in Colombia
Juan Carlos Palacio Pedroza -
Analysis of Consumer Attitudes toward Food Products' Origin in Indian Market
Hiral Dhruvin Panchal