English advertising slogans and their equivalents in Czech advertisements – Bc. Alena Řezníčková
Bc. Alena Řezníčková
Bakalářská práce
English advertising slogans and their equivalents in Czech advertisements
English advertising slogans and their equivalents in Czech advertisements
Anotace:
Tato bakalářská práce se zabývá textem reklam v anglickém jazyce a jejich českým překladem. Cílem práce je analyzovat a porovnat anglický reklamní text s textem přeloženým, českým. Reklamní texty byly vybrány z českých a anglických life-stylových magazínů. V teoretické části této práce je uvedena relevantní základní teorie z oblasti reklamy, obecná charakteristika anglického a posléze českého reklamního …víceAbstract:
This bachelor thesis deals with the texts of English advertisements and their Czech translated equivalents. The aim of the thesis is to analyse and compare English advertising texts with their Czech translations. The advertisements were collected from English and Czech life-style magazines. The theoretical part introduces relevant parts of the advertising theory, characteristics of English and Czech …více
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 22. 4. 2013
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/qzi8c/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 5. 6. 2013
- Vedoucí: Mgr. Radek Vogel, Ph.D.
- Oponent: doc. Mgr. Olga Dontcheva-Navrátilová, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaBakalářský studijní program / obor:
Specializace v pedagogice / Lektorství cizího jazyka - anglický jazyk
Práce na příbuzné téma
-
English in Non-English-Medium Job Advertising: A Study on Impact and Implications
Ibrahim Adeniji -
Czech and English communication strategies in advertising discourse
Karolína BAGINSKÁ -
Ostrava!!!? Advertising Ostrava in English and in Czech
Ondřej KREJČÍ -
Linguostylistic Aspects of Cosmetics Advertising Texts in English
Veronika Kročilová -
Discourse Analysis of Job Advertising in Czech and English Ad Papers
Renata Náhlíková -
English as a Lingua Franca in IT Advertising Campaigns
Aliaksandra Arutsiunian -
Text analysis, translation and commentary: promotional text
Sebastian BENEŠ -
Text analysis and translation commentary: promotional/advertising texts
Petra FLUKSOVÁ