FOOD WASTE a jeho prevence pro generaci Z prostřednictvím kampaně na sociálních sítích – Martin Mikulášek
Martin Mikulášek
Bachelor's thesis
FOOD WASTE a jeho prevence pro generaci Z prostřednictvím kampaně na sociálních sítích
FOOD WASTE and its prevention for Generation Z through a social media campaign
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá postoji generace Z k potravinovému plýtvání, vzhledem k tomu, že gen Z může mít větší tendence potravinami plýtvat. Cílem je identifikovat vliv reklamy a influencerů na plýtvání potravinami u této generace, doporučit vhodnou komunikaci na sociálních sítích a odhalit, zdali je účinnost oslovení prostřednictvím influencerů vhodná. Práce je zaměřena zejména na sociální sítě …moreAbstract:
Bachelor thesis examines the attitudes of Generation Z towards food waste, given that Gen Z may have a greater tendency to waste food. The aim is to identify the influence of advertising and influencers on food waste among this generation, to recommend appropriate social media communication and to reveal whether the effectiveness of reaching out via influencers is higher. The work is mainly focused …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 6. 2024
Thesis defence
- Date of defence: 18. 6. 2024
- Supervisor: Ing. Lucie Veselá, Ph.D.
- Reader: Lea Kubíčková, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
MIKULÁŠEK, Martin. \textit{FOOD WASTE a~jeho prevence pro generaci Z~prostřednictvím kampaně na sociálních sítích}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Mendelova univerzita v Brně, Faculty of Business and Economics. 2024. Available from: https://theses.cz/id/9ed7l7/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Mendelova univerzita v Brně, Provozně ekonomická fakultaMendel University in Brno
Faculty of Business and EconomicsBachelor programme / specializace:
Economics and Management / Marketing
Theses on a related topic
-
Instagram jako komunikační nástroj prevence plýtvání potravinami u generace Z
Tereza Štěpánková -
Návrh intervence k prevenci plýtvání potravinami u generace Z
Vendula Smilková -
Prevence plýtvání potravin v domácnostech a restauracích z globálního a českého hlediska
Marie ŠARVAŠOVÁ -
Plýtvání potravinami na úrovni spotřebitelů v ČR
Petra Baarová -
Vliv nakupování online a v kamenných prodejnách na plýtvání potravinami
Eliška Kočí -
Plýtvání potravinami v rámci dodavatelského řetězce
Tereza Blinková -
Marketingové odporučenia pre riešenie plytvania potravinami v Juhomoravskom kraji
Lenka Hamajová -
Aplikace systémové dynamiky na vliv reklamy na sociálních sítích na objednávky výrobků
Tomáš Knopp