Hračka v divadle – objekt, loutka nebo hudební nástroj – Anna Romanova
Anna Romanova
Bachelor's thesis
Hračka v divadle – objekt, loutka nebo hudební nástroj
Toy in theatre – object, puppet or musical instrument
Abstract:
Bakalářská práce je věnována fenoménu hračky v současném alternativním divadle a experimentální hudbě. Hračka se tady považuje nikoli za rekvizitu, ale za rovnocenný prvek v inscenaci. Práce se soustřeďuje na tři možnosti existence hraček na jevišti, které jsou v současném divadle nejrozšířenější – hračka jako objekt, jako loutka a jako hudební nástroj. Teoretická část vymezuje pojem hračky jako široký …moreAbstract:
This bachelor thesis is concerned with the phenomenon of toy in contemporary alternative theater and experimental music. The toy is considered here not as props, but as an equal element in theater performance. The work focuses on three possibilities of toys existence on stage, which are the most widespread in contemporary theater: a toy as an object, as a puppet and as a musical instrument. The theoretic …moreKeywords
vizuální dramaturgieKeywords
objekty (umění)Keywords
divadelní prostředíKeywords
postmodernismusKeywords
zvukové uměníKeywords
loutkyKeywords
hračky
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 5. 2020
Identifier:
http://hdl.handle.net/10318/16405
Thesis defence
- Date of defence: 19. 6. 2020
- Supervisor: Tomáš PROCHÁZKA
- Reader: Robert SMOLÍK
Citation record
Full text of thesis
Accessibility: Autor udělil v licenci souhlas s: In the license agreement the author has granted the following:
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 7. 5. 2022 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Divadelní fakultaBachelor programme / field:
Dramatická umění / Scénografie alternativního a loutkového divadla
Theses on a related topic
-
Vizuální dramaturgie
Kateřina Doleželová -
Dramaturgie divadelního plakátu: K estetice a poetice grafického designu v divadlech
Martin Maryška -
Scénografie jako dramaturgie představení Ekvipáž
Tereza Sléhová -
Kinetické objekty v divadle
Františka Malasková -
Smetí Intuitivní volba a postupná selekce, společností odmítnutých předmětů každodenní potřeby, které ztratily svou původní funkci. Cíl je posunout jej z kontextu odpadu do oblasti s estetickou hodnotou artefaktu. Sběr použitých věcí a jejich následnou úpravu můžeme považovat za typ tvůrčí činnosti s výsledným efektivním návratem předmětů do života. Proces sběru a následnou selekci hmatatelných objektů nepovažuji na počátku za články určité sbírky. Nicméně soubor nahromaděných předmětů vyňatých z běžného užívání, může později zístakat hodnotu stejným způsobem, jako sbírka a to proto, že jednotlivé kusy sice nic neznamenají, ale svůj význam nabývají teprve seskupením a utříděním v kolekci. Další vrstvou objektů je jejich minulost, předešlí vlastníci, uživatelé a jejich vztahy a prostředí. Každá jednotlivá věc je nositelem příběhů.
Eva NOVÁKOVÁ -
Textilní hračka nebo loutka
Alice Bedrošová