Ing. Kristýna Pelánková

Bachelor's thesis

Srovnávací reklama jako nekalosoutěžní jednání

Comparative advertising as unfair competition action
Abstract:
Práce se zabývá srovnávací reklamou jako jednou z forem jednání v nekalé soutěži především z pohledu obchodního zákoníku a evropských směrnic. Zmíněna je těž historie, objasněny základní pojmy týkající se tématu a prostředky ochrany soutěžitelů i spotřebitelů.
Abstract:
This work describes comparative advertising as unfair competition act especially from the perspective of the Commercial Code and European directives
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 6. 2008

Thesis defence

  • Date of defence: 29. 1. 2009
  • Supervisor: JUDr. Eva Večerková, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Právnická fakulta

Masaryk University

Faculty of Law

Bachelor programme / field:
Legal Specializations / Law and Business