Využití metody Výměnného obrázkového komunikačního systému u žáků s poruchami autistického spektra – Klára Bulanová
Klára Bulanová
závěrečná práce studenta vyššího odborného studia
Využití metody Výměnného obrázkového komunikačního systému u žáků s poruchami autistického spektra
Anotace:
Tato absolventská práce se zabývá metodou Výměnného obrázkového komunikačního systému (dále jen VOKS), který využívají ke komunikaci lidé s autismem. Jedná se o jeden z alternativních způsobů komunikace (dále jen AAK). Cílem je popsat práci s metodou VOKS a zjistit jaká jsou specifika při zavádění této metody. Práce popisuje komunikaci jako jednu z nejdůležitějších lidských schopností. Zpracovává informace …víceAbstract:
This graduate thesis deals with the method of Exchengable Picture Communication Synstem (hereinafter referred to as VOKS), which is used for communication by people with autism. It is one of the Alternative Ways of Communication (hereinafter reffered to as AAK. The aim is to describe the work with the VOKS method and to find out what the specifics are when implementing this method. The thesis describes …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 12. 5. 2021
Identifikátor:
https://is.jabok.cz/th/iyag7/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 16. 6. 2021
- Vedoucí: Mgr. Martina Anderová
- Oponent: RNDr. Mgr. Ivana Čihánková
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
BULANOVÁ, Klára. \textit{Využití metody Výměnného obrázkového komunikačního systému u žáků s poruchami autistického spektra}. Online. Absolventská práce. Praha: JABOK - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologická. 2021. Dostupné z: https://theses.cz/id/9fnzro/.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologickáJabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologická
vyšší odborný program / obor:
Sociální práce a sociální pedagogika / Sociální pedagogika a teologie
Práce na příbuzné téma
-
Alternativní a augmentativní komunikace u dětí s těžkým mentálním a kombinovaným postižením
Jitka KUČEROVÁ -
Nové možnosti a přístupy v aplikaci alternativní a augmentativní komunikace
Tereza MRÁZKOVÁ -
Využití metod alternativní a augmentativní komunikace u dětí s autismem a mentálním postižením
Tereza Kulhánková -
Využití alternativní a augmentativní komunikace u žáků na základní škole speciální a v domově pro osoby se zdravotním postižením
Taťána Mohelníková -
Využití metod alternativní a augmentativní komunikace v Mateřské škole a Základní škole speciální NONA v Novém Městě nad Metují
Renáta Kollertová -
Možnosti a využití technických pomůcek, aplikací pro alternativní a augmentativní komunikaci ve vybraných speciálně pedagogických centrech
Vendula MARZINOVÁ -
Využití výměnného obrázkového komunikačního systému a znaků ze znakového jazyka u žáka se sluchovým a přidruženým mentálním postižením
Barbora Rýdlová -
Komunikace žáka se speciálními vzdělávacími potřebami
Barbora Finková